Friday, November 22, 2013

Blog #2

今、一番欲しい物は新パソコンです。毎日に六回超過パソコンを使います。そして、パソコン私には凄く大切な物です。パソコンで宿題も遊びもします。パソコンがありませんければ、それは困るです。四年前、父は私のパソコン壊れてしました、そして一ヶ月ぐらい自分のパソコンがありませんでした。毎日しましの物出来ませんでした、自分のパソコンがありませんでしたから。あの時、電気屋さんへ新パソコンを買いに行きたいしました。スピードが高いパソコンが一番好きです。でも、今新パソコンを買いません、金がありませんですから。

2 comments:

  1. Your Japanese is really good!
    I have one question about laptop. To write this blog, how do you write Japanese with your laptop? I guess English keyboards do not have Japanese keys.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi,

      Thank you very much! Yes, you are correct my laptop does not have Japanese keys. But, in the settings of my computer I can change keyboards to a Japanese keyboard, and by using my English keyboard to type romaji, I can select kanji, hiragana, or katakna from a list that comes up that has the same phonetic sound as the romaji I type in.

      Delete